دقت و عمق زنی فلزیاب

 

یکی از مهم ترین معیارهایی که در انتخاب دستگاه فلزیاب به آن توجه  می شود میزان عمق زنی فلزیاب ها است.

دقت و عمق زنی فلزیاب

میزان دقت و عمق زنی در فلزیاب ها متفاوت می باشد . منظور از عمق نفوذ یعنی دستگاه قابلیت

تشخیص چند متر از زیر زمین را دارد . ما در این مقاله قصد داریم عوامل موثر میزان دقت و

عمق زنی فلزیاب ها را بررسی نماییم ، پس تا پایان مطلب همراه ما باشید .

دقت و عمق زنی فلزیاب

افرادی که قصد خرید دستگاه فلزیاب را دارند همیشه سوالاتی از قبیل

چگونه فلزات توسط دستگاه فلزیاب شناسایی می شوند ؟

چه عواملی بر عملکرد فلزیاب ها تاثیر می گذارند و چگونه می توانیم میزان

دقت و عمق زنی در فلزیاب ها را تشخیص دهیم؟

در تشخیص عمق هدف دستگاه های فلزیاب دو دسته از عوامل داخلی و خارجی همیشه تاثیرگزار هستند .

عوامل خارجی:

عوامل خارجی شامل نوع خاک ، نوع فلز ، شیب زمین ، اندازه اشیاء فلزی ، رطوبت زمین بر تشخیص عمق هدف مورد نظر فلزیاب ها تاثیرگزار هستند . نوع فشرده سازی و میزان کانی سازی که در خاک وجود دارد همگی در نمایش عمق زنی فلزیاب موثر می باشند . زاویه زمین و میزان شیب آن عمق هدف را تحت تاثیر خود قرار می دهد .از دیگر عوامل خارجی در تشخیص عمق هدف در دستگاه های فلزیاب اندازه اشیاء فلزی مدفون شده در زیرخاک باشد . نوع فلز دفن شده در زیرخاک و دیوارها نیز نقش مهمی در میزان عمق زنی فلزات دارد. چنان چه فلزات هدایت کننده باشند عمیق تر به نسبت سایر فلزات نمایش داده می شوند .در آخر رطوبت و بارش باران که زمین را مرطوب می کند باعث می شود که عمق هدف مورد نظر بیش تر از زمانی که زمین خشک است نمایش داده شود .

چه عواملی در عمق زنی فلزیاب تاثیر دارد

عوامل داخلی که مربوط به دستگاه فلزیاب می شود نیز در دقت و عمق زنی فلزیاب ها تاثیرگزار می باشد ، شامل نوع تکنولوژی ، فرکانس ، اندازه کویل می شود . اندازه کویل یا سیم پیچ تاثیرفراوانی بر روی عمق زنی فلزیاب ها می گذارد. هرچه کویل بزرگتر باشد میزان عمق نیز بیش تر خواهد شد و حساسیت و دقت دستگاه فلزیاب نیز بزرگتر خواهد شد . نوع تکنولوژی و سیستم نیز که از نوع سیستم فرکانسی یا القاء پالسی باشد در عمق زنی فلزیاب تاثیرمی گذارد، به این صورت که سیستم القاء پالسی عمیق تر از فرکانسی عمل خواهد کرد و تحت تاثیر مواد معدنی زمین کمتر قرار می گیرد .

مهم ترین عامل در عمق زنی فلزیاب

یکی از عوامل مهم داخلی موثر در دقت و عمق زنی فلزیاب ها میزان فرکانس بالا یا پایین دستگاه فلزیاب می باشد . به طوریکه فرکانس پایین عمق بیشتر ولی حساسیت کمتری دارد و فرکانس بالا نیز خلاف فرکانس پایین عمل می کند ، میزان دقت بالا اما عمق کم تر خواهد بود .

دستگاه های طلایاب و ردیابی که با ایجاد فرکانس فلزات مختلف را شناسایی می کنند ، زمانی که با رطوبت و آب های زیرزمینی مواجهه می شوند دچار اختلال شده و جستجو را با مشکلاتی رو به رو خواهند کرد . دستگاه های فلزیابی که با فرکانس پایین کار می کنند در عمق زنی دقت بسیار خوبی را دارند و رطوبت تاثیر چندانی بر روی عملکرد آن ها نمی گذارد . برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد خرید فلزیاب و انتخاب دستگاه ردیاب مناسب می توانید با مشاورین ما در این زمینه مشورت های لازم را داشته باشید.

 

 

  • خدمات شرکت ایران زمین شامل موارد زیر میباشد زیر نظر متخصصین و مهندسین این مجموعه و تست رایگان دستگاه با شرکت معتبر ایران زمین در ارتباط باشید

خرید فلزیاب

فروش فلزیاب

قیمت فلزیاب

بهترین فلزیاب

فلزیاب

فلزیاب ارزان

جهت ارتباط با کارشناسان ما و خرید بهترین فلزیاب با ما تماس بگیرید

ارسال فلزیاب و طلایاب به تمامی نقاط کشور

شماره تماس و واتس آپ کارشناسی  ۰۹۱۹۲۱۲۱۱۷۹

شماره تماس و واتس آپ کارشناسی  ۰۹۰۲۲۱۲۱۱۷۹ 

آدرس اینستاگرام شرکت ایران زمین felezyab.iranzamin@

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *