یافتن گنج و روش های مرسوم آن

یافتن گنج و روش های مرسوم آن

یافتن گنج و روش های مرسوم آن و رسیدن به ثروت بدون شک ارزوی خیلی از انسان هاست. و هستن کسانی که صرف نظر از جنبه مادی و پولی گنج به دنبال حقایق تاریخی و یا برای تفریح و سرگرمی کاوش میکنند. بسیاری برای ارزش معنوی و تاریخی هنر پیشینیان و برخی دیگر به دنبال ارزش پولی گنج هستند. هرچه باشد گنج برای همه خوش ایند است و مهمتر از ان یافتن گنج احساس بسیار خوب و همراه با هیجانی دارد که برای بعضیا به معنای خوشبختی و برای برخی کشف حقایق تاریخی و احساس غرور ملی !

یافتن گنج و روش های مرسوم آن

احساس خوشبختی از این نظر که با یافتن گنج و فروش آن راه صد ساله را در یک شب طی کرده و به رفاه و ارامش ابدی رسید.

غرور ملی نیز از این نظر که به حقایق و عظمت تاریخ و پیشینیان سرزمین خود پی برد و عظمت ان الگویی برای زمان حال باشد.

 

در این مقاله ابتدا به مکان های موجود گنج و سپس به انواع روش های پیدا کردن  گنج و اشیای با ارزش توسط افراد مختلف خواهیم پرداخت ! شاید شما نیز زمانی به فکر این کار بیفتید.

 

مکان های گنج

از نشانه های محل گنج از این قبیل است که در عمق یک الی یک و نیم متری آثار خودشو کم کم نشون بده مثلا سنگ چین . جسد انسان . سفال و کوزه های شکسته . زغال چوب و با سنگ که در قدیم جهت عایق از عبور آب برای محافظت از اموال استفاده می کردند . اما صرف وجود زغال چوب یا سنگ هم از دلایل وجود گنج نیست . چون در گذشته امکان داشته چوپانی و یا فردی جهت رفاه حال خود در آن مکان آتشی روشن کرده  . زغال چوب در آن مکان وقتی تایید می شود که دیگر نشانه ها وجود داشته باشد و صرف تنها زغال چوب کافیست نیست .

محل های دارای گنج

از دیگر نشانه ها سنگ چین یا وجود سنگ های بزرگ طبیعی و هم غیر طبیعی در عمق های یک و نیم به بالا است . با رنگ و شکل های مختلف از قبیل سیاه . سفید و سبز رنگ و یا دیگر رنگ ها که اغلب این چند رنگ به وفور مشاهده و یافت می شود و دیگر نشانه ها آجر و خشت های خام و به صورت مربع و یا مستطیل است که به صورت پله کانی یا منظم و بی دلیل چیده شده باشد که نشان دهنده جای خاص باشد . و دیگر نشانه ها وجود آهک و یا گل آهک است که اغلب جهت مقاومت و جلوگیری از نشست خاک بدین منظور استفاده می شده .

جستجو در گورستان ها

یکی از واضح ترین مکان های خوب برای یافتن گنج قبرستان ها هستند. معمولا قبرها به سمت  خورشید و به صورت صعودی وجود دارند که قبر افراد فقیر پایین تر از همه و قبر پادشاه ها در بلند ترین نقطه قبرستان وجود دارد. خوب حالا قبرستان واقعی کجا قرار دارد ؟ معمولان کنار قلعه ها ، روستا ها و شهر های قدیمی میتوان آنها را یافت  و از لحاظ موقعیتی در جایی قرار دارند که مسیر تردد آنها فقط برای قبرستان بوده و آن راه کارایی دیگری نداشته است.

به صورت کلی قبرهایی که به صورت صعودی است در دامنه یک تپه بزرگ است و بارز ترین نشانه آن وجود سنگ های با شکل های دایره ، مربع ، مستطیل و مربع است که نصف سنگ ها در خاک قرار دارد و روی این قبرها رو به نور مستقیم خورشید صبح یا غروب است.

 

روش استفاده از شاقول یافتن گنج

این روش بیشتر در قدیم رایج بوده و به این صورت است که  یک قطعه طلا مثلا به اندازه ی یک حبه قند در زیر زبانشان قرار می دادند و یک قطعه طلای دیگر که به آن یک زنجیر طلا یا مس با طول ۴۰ سانتی متر نصب میکردند.

کار این شاقولی ها این طور بوده که وقتی نزدیک هدف می شد قطعه طلای نصب شده به سیم مس خود را به سمت هدف می کشیدو اگر روی هدف قرار می گرفت مثل یک آهن ربا به صورت دایره ایی شروع به چرخش می کرد و یاب به صورت لوزی یا تخم مرغی شروع به چرخش می کرد.

 

استفاده از آثار و علائم در گنج یابی و یافتن گنج

برای حل نشانه ها قبل از همه باید دانش باستانی داشته باشید. تقریبا در هر منطقه از کشورمان آثار و علائم حک شده بر روی سنگها را به شکلهای مختلف مانند نمادها، خطوط ، متن و عکس ها از موجودات زنده میتوان یافت . به این ترتیب یافتن معنی و مفهوم آثار بجامانده از تمدنهای گذشته سالها مورد بحث و بررسی باستان شناسان قرار گرفته و در بعضی از آثار و علائم به نتیجه هایی هم رسیده اند. نمیتوان تمام این آثار و علائم بجامانده از تمدنهای گذشته را نشانه گنج ودفینه دانست و این کاملا اشتباه است که هر علامتی نشانه گنج است. بسیاری از این آثار و علائم نشانه گنج نیست.

مناطق محتمل برای یافتن گنج

  • منطقه ایی که نشانه وجود دارد باید آثاری از زندگی کردن انسانها در گذشته وجود داشته باشد
  • سنگی که رویش حکاکی شده باید ثابت و بزرگ باشد
  • سنگ نگاره ها باید بصورت برجسته یا فرو رفته باشد
  • سنگ نگاره باید کاملا واضح باشد
  • نشانه ها باید بصورت عمیق و ضخیم باشد
  • در همان محدوده یک و یا چند ارتباط معنی دار وجود داشته باشد
  • سنگی که رویش حکاکی شده باید محکم و مقاوم در برابر بلایای طبیعی باشد
  • نشانه ها نباید روی سنگ چسیبده به آب باشد (احتمال دفن گنج در کنار آب بسیار ضعیف است)

 

 

 استفاده از فلزیاب ،طلایاب و گنج یاب

روش مدرن و به روز یافتن گنج استفاده از ابزار های دقیق و کارامد فلزیاب ،طلایاب و گنج یاب می باشد به طوری که این دستگاهها با فرستادن امواج به زیر زمین و بازگشت ان موارد و اشیای موجود زیر زمین را تجزیه و تحلیل کرده و به سادگی بدون پیچیدگی گنج پیدا میشود.(انواع روش یافتن گنج)

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *